Projektno srečanje v Grčiji, 17. 2. - 22. 2. 2019

Projektno srečanje v Grčiji je potekalo v okviru projekta Erasmus+ in sicer od nedelje. 17. 2., do sobote, 23. 2. 2019. V Grčijo so odpotovali učenci iz 7. razreda: Nejc Cegnar, Žiga Križnar, Anuša Bohinc, Neva Križnar, Ažbe Kržišnik, Martin Oprin, Jakob Bergant. Spremljale so jih učiteljice Jerneja Bokal. Petra Kavčič in Majda Ovsenek.

V nedeljo smo se odpravili na pot, ki nas je vodila preko letališča v Celovcu na Dunaj in potem v Atene. Od tu pa smo se z avtobusom odpeljali v Patras, kjer so nas prijazno sprejeli grški gostitelji.

V ponedeljek smo celo dopoldne preživeli v šoli. Učenci so bili pri pouku oz. so imeli različne dejavnosti. Učitelji smo si ogledali šolo in utrip na tej šoli. Gostitelji so nam pripravili tudi bogat kulturni program, kjer so se predstavili predvsem skozi glasbo in ples. Popoldan smo si ogledali mesto Patras.

V torek smo se odpravili na celodnevno ekskurzijo. Z poznano gorsko železnico Odontotos smo se odpeljali po slikoviti gorski soteski do mesta Kalavrita, ki je med drugim poznan tudi po tragičnih dogodkih med 2. svetovno vojno. Na izletu po hribovitem predelu Grčije smo obiskali tudi podzemno jamo Kastria in samostan Mega Spileo.

V sredo smo obiskali mestno hišo, kjer nas je sprejel župan. Potem smo obiskali Waterhouse, kjer so potekale dejavnosti na temo voda. Popoldan smo obiskali vinogradniško posest Achaia Clauss. Ker smo bili v Patrasu ravno v pustnem času so nam pripravili pustno zabavo, kjer so nam starši pripravili raznovrstne domače jedi in smo lahko okušali dobrote grške kuhinje.

V četrtek smo imeli celodnevni izlet v starodavno Olympio - prizorišče antičnih olimpijskih iger. Še do današnjih dni je ohranjen stadion, na katerem so se v teku pomerili tudi naši učenci. Ogledali smo si mnogo znamenitosti, spoznali kako še danes prižigajo olimpijski ogenj.

V petek smo odšli na Direktorat ministerstva za šolstvo zahodnega dela Grčije, kjer so v konferenčni dvorani učenci predstavili svoje predstavitve na temo vode. Učenci so morali izdelati predstavitev na to temo. Na teh predstavitvah so bili prisotni tudi predstavniki okoljevarstvenih organizacij, lokalne skupnosti in ministerstva za šolstvo. Dogodek je v živo preko spletnih medijev predvajala tudi lokalna televizija. Tako, da so nas lahko v živo spremljali tudi učenci doma.

 

Anuša in Neva sta zapisali:

V torek smo se z avtobusom odpravili na izlet v Kalavrito. Hoteli smo se prerinili na zadnje sedeže avtobusa, a kmalu smo ugotovili, da nismo edini s to željo, saj so sedeže pred nami zasedli Italijani. Celo vožnjo smo si izmenjavali čudne poglede, to pa je bil vzrok za »mednarodni spor«. Med nami je bila napetost vse do četrtka, ko smo sklenili dogovor. Izborili smo si zadnje sedeže vse do vožnje na letališče v Atenah. Naučili pa sva se še nekaj grških besed: calimera pomeni dobro jutro, calispera dober dan, calinihta pa dober večer. Zanimivo pa je tudi to, da v njihovem jeziku beseda "ne" pomeni "ja".

 

Žiga in Nejc se spomnita:

Zanimivo se nama je zdelo, da so bili v hiši vsi obuti. Presenetilo naju je to, da je bilo v hiši zelo mrzlo. A sva kmalu opazila, da za gretje uporabljajo samo klimatske naprave. Hrana nama je bila zelo všeč, še posebej raznovrstni girosi  s pomfrijem. V Grčiji se nama je zdelo zelo dobro in upava, da se bova kdaj vrnila v to državo.

 

Ažbe, Jakob in Martin pa so še dodali:

Družine so nas zelo prijazno sprejele. Naše gostiteljice so bile izvrstne kuharice, poizkusili smo veliko različnih jedi, za katere pa žal ne vemo več, kako se imenujejo - vemo samo to, da so bile zelo dobre. Presenečeni smo bili nad velikostjo objektov starodavni v Olympiji.  V grški šoli smo se sicer počutili dobro, samo razumeli pa nismo prav veliko, ker je pouk potekal v grščini. Spoznali smo, da je naša šola v primerjavi z grško šolo veliko večja, novejša, lepša, ima športno dvorano in zato smo veseli, da hodimo v slovensko šolo.