Aktualne novice

apr 20 2022

32. nacionalni Otroški parlament

 

V ponedeljek, 11. 4. 2022, sta se učenca naše šole Ammar Kaltak iz 8. a-razreda in Neža Končan iz 9. a-razreda skupaj z mentorico Petro Cesar v Državnem zboru RS v Ljubljani udeležila 32. nacionalnega Otroškega parlamenta.

Takole sta zapisala svoje vtise:

Mladi parlamentarci in parlamentarke smo se zbrali na zasedanju 32. nacionalnega Otroškega parlamenta, ki ga je organizirala Zveze prijateljev mladine Slovenije. Že tretje leto, tokrat zadnje, je bila tema Moja poklicna prihodnost. Našo šolo sva zastopala Neža Končan in jaz.

Že ob prihodu pred Državni zbor RS je bilo čutiti ogromno veselja in vzhičenosti, ob vstopu v stavbo pa je bilo to občutje še močnejše. Zelo zanimivo je bilo nahajati se v stavbi, ki jo vsak dan gledaš po televiziji, stavbi, ki ji pravimo tudi hram demokracije, stavbi, kjer bo morda kdo od današnjih mladih parlamentarcev nekoč sedel kot poslanec, minister, morda celo predsednik vlade.

Ko smo vstopili v veliko dvorano, smo  posedli po vnaprej določenem sedežnem redu. Vsak je dobil mapo s svinčnikom in drugimi pripomočki za delo. Najprej smo potrdili novo delovno predsedstvo ter izpolnili glasovnico za izbor nove teme nacionalnega Otroškega parlamenta za naslednji dve leti. Tema 33. nacionalnega Otroškega parlamenta bo  Duševno zdravje otrok in mladih. Po krajšem odmoru smo se razdelili v skupine. Z Nežo sva bila v skupini, ki je razpravljala na podtemo Slovenija, Evropa, svet – pozitivno, negativno, zanimivo. Razvili smo zanimivo, občasno tudi burno razpravo o družbi, družbenih problemih, predvsem pa o sodelovanju v svetu, samooskrbi ter poklicih. Kolegica je vse skrbno zapisovala, nato pa ugotovitve predstavila na plenarnem zasedanju.

V plenarnem delu smo prisluhnili predsedniku Republike Slovenije, gospodu Borutu Pahorju, ki nas je na vzpodbuden način nagovoril in nam povedal, da nagrad ne podeljuje le tistim, ki imajo talent, ampak predvsem tistim, ki svoj talent in znanje izkoristijo za dosego vrhunskega dosežka. Poudaril je pomen vztrajnosti in znanja na življenjski poti.

Prisluhnili smo tudi nekaterim poslancem in državnemu sekretarju na Ministrstvu za šolstvo in šport, gospodu  Damirju Orehovcu.

Slišati je bilo veliko zamisli in predlogov za izboljšanje šolskega sistema – kot največji problem je bil izpostavljen problem usvajanja  učne snovi, ki  jo lahko že po enem tednu pozabimo. Sam sem dejal, da ljudje prevečkrat pogojujemo uspeh z nemogočimi stvarmi, npr. s plačo, z zelo visoko izobrazbo. Izobrazba je zagotovo zelo pomembna, a za srečo ni treba, da imaš več doktoratov; človek je uspešen, ko doseže zastavljene cilje, pa kakršni koli že so.

Slišali smo tudi veliko različnih predlogov za izboljšanje sistema v zvezi z izbiro srednje šole ter pri predstavitvi poklicev mladim. Razprava se je dotaknila tudi digitalizacije, kjer sem poudaril, da je prihodnost pomembna, a hkrati moramo delati previdne korake, ki naj ne bodo prenagljeni -  tako v smislu digitalizacije kot tudi umetne inteligence, saj nas lahko po besedah študenta informatike čakajo ali nebesa ali pekel.

Razprava je bila zelo zanimiva, a naš čas se je počasi iztekal. Na koncu smo naredili še skupinsko fotografijo in se odpravili na kosilo.

Občutki so bili res odlični, saj se v prihodnosti vidim morda tudi v politiki in tudi zato mi je  obisk Državnega zbora RS res veliko pomenil. Pridobil sem nove izkušnje, saj smo mladi razvili kvalitetno in vzpodbudno razpravo, spoznali smo delo poslank in poslancev Državnega zbora Republike Slovenije.

Hvala vsem, ki so mi omogočili lep dan.

                                                                           Ammar Kaltak, 8. a

Neža pa je napisala:

Srečanje se je pričelo z uvodnim postopkom za zagotovitev varnosti  - z rentgenskim pregledom naših oblačil in torb/nahrbtnikov. Pred vhodom v Državni zbor so organizatorji vsakemu udeležencu izročili značko z njegovim imenom in priimkom ter navedbo regije, iz katere prihaja. Nato so sledili uvodne besede nekaterih funkcionarjev in nagovor delovnega predsedstva. Po kratkem odmoru je bilo na vrsti delo v različnih delavnicah, kjer smo skoraj dve uri razvijali zanimivo debato v okviru različnih podtem. Z Ammarjem sva se udeležila delavnice na podtemo Slovenija, Evropa, svet – pozitivno, negativno, zanimivo. V tej delavnici smo vrstniki iz različnih šol iz vse Slovenije razmišljali o prednostih in slabostih tehnološkega razvoja. Nismo pa mogli mimo teme Šola, ki smo ji  namenili veliko pozornosti, izmenjali smo kup zanimivih mnenj, s katerimi smo se strinjali ali pa ne. Oblikovali smo veliko predlogov, o katerih smo kasneje na razpravi v veliki dvorani tudi poročali. Po delavnicah je sledilo še fotografiranje, kjer sta se nam poleg sekretarja iz Ministrstva za šolstvo in šport pridružila tudi predsednik države Borut Pahor in predsednik Državnega zbora Igor Zorčič. Najzanimivejši del letošnjega parlamenta je bila razprava. S poslušanjem vrstnikov in njihovih idej smo, nameščeni v udobnih poslanskih stolih, lahko veliko pridobili.  Kar pa je name naredilo največji vtis, pa je, da smo vsaj za en dan imeli možnost preizkusiti se v vlogi  poslanca ali poslanke. Na koncu  razprave smo še uradno razglasili novo temo za naslednji dve leti, s katero se bodo naši parlamentarni nasledniki ukvarjali na prihodnjih otroških parlamentih. Tema, za katero smo v dopoldanskem času glasovali in ki je prejela največ glasov, je bila Duševno zdravje otrok in mladih. Za konec smo naredili še nekaj skupinskih fotografij, ki mislim, da bodo vsem udeležencem ostale kot zelo lep spomin na ta poseben dogodek v »hramu naše demokracije«.

Ta dan mi bo za vedno ostal v zelo lepem spominu, saj sem spoznala  poklic poslanca ali poslanke in tudi veliko mladih politikov, s katerimi upam, da se še kdaj srečam. V veselje mi je bilo sodelovati z vrstniki, polnimi idej in z velikim zanimanjem za politiko. Mislim, da nisem edina, ki je uživala v vlogi mlade parlamentarke. Z veseljem sem sodelovala z ostalimi udeleženci, saj smo imeli možnost predlagati spremembe, ki jih morajo slišati odrasli -  le tako bo prišlo do njihove uveljavitve.

                                                                                      Neža Končan, 9. a