Aktualne novice

Naravoslovni tabor 7. c

Ponedeljek, 8. april 2019

VČASIH SVETA KUNIGUNDA, DANES GORENJE PRI ZREČAH

Danes smo prispeli Center šolskih in obšolskih dejavnosti Gorenje. Tu bomo en teden preživeli  na športno-naravoslovnem taboru.

Po kosilu smo se odpravili na sprehod po vasi Gorenje pri Zrečah na Pohorju, ki leži na 750 metrov nadmorske višine. Vas ima približno 140 prebivalcev. Ogledali smo si pohorsko hišo, ki se po domače imenuje Anžeti in je stara 184 let. Hiša ima šest glavnih bivalnih prostorov: hiša, veža, shramba, kuhinja in hisca. Zgrajena je iz lesa in kamna. Danes je v najemu tabornikov. Sledil je krožni sprehod po gozdu. Vrnili smo se v vas do cerkve svete Kunigunde iz 13. stoletja. Cerkev je prekrita s skrilavcem. Vas se je najprej imenovala Sveta Kunigunda, nato Rožna vas, zdaj pa se imenuje Gorenje. Prebivalci vasi se danes ukvarjajo z gozdarstvom, lesarstvom in živinorejo. V vasi smo si ogledali še žago, v kateri žagajo večinoma smrekov les.

Lara Arsič, Manca Novljan, Eva Reven in Anuša Bohinc

Drugi dan

DOPOLDNE RAZISKOVALI POTOK, POPOLDNE STRELJALI Z LOKOM, ZVEČER ŠLI NA NOČNI POHOD

Dopoldne je bila naša tema vode na Pohorju. Sprehodili smo se do bližnjega gozda. Opazovali smo potok in njegovo strugo. Struga potoka ni regulirana, saj človek vanjo ni posegal. V njej so veliki in manjši kamni, vejevje, listje in manjše živali. Vodni tok je različno hiter in močan. Izmerili smo temperaturo vode, ki je takrat znašala 8 stopinj Celzija. Merili smo Ph in trdoto vode. Raziskovali smo tudi življenje v vodi. V potoku smo lovili majhne živali, ki smo jih kasneje skrbno vrnili v njihovo življenjsko okolje. Našli smo pastranice, ličinke, mladoletnice,  enodnevnice, vrbnice,  hrošče, košeninarje in vrtinčarje. Ugotovili smo, da je potoček zelo čist.

Na poti nazaj v dom smo v travi našli mrtvo samico močerada, ki jo je povozil avto.

Nejc Cegnar, Dajana Vučenović

Po kosilu smo za domom streljali z lokom. Razdelili smo se v dve skupini; fantje smo najprej igrali nogomet, dekleta pa so streljala z lokom, potem pa smo se zamenjali.

Uvodoma nam je učiteljica razložila, kako uporabljati lok in dala navodila, ki smo jih morali zaradi varnosti upoštevati. Razdelili smo se po parih. Vsak par je najprej streljal poskusno za vajo, nato pa je sledilo tekmovanje. Vsak je streljal dva kroga.

Skupno je zmagala Nika Mijič, druga je bila Neža Jesenovec, za tretje mesto pa sta se potegovala Nik Košir in Žiga Križnar; boljši je bil Žiga Križnar.

Po večerji nas je čakal nočni pohod skozi vas v bližnji gozd in nazaj. V gozdu je bilo temno kot v rogu. Tla so bila blatna in je drselo, a ni nam bilo nič hudega. Nekaj učencev je imelo čelne svetilke, v domu pa smo si sposodili stare svetilke petrolejke. Bilo je zelo zanimivo.

Neža Jesenovec, Nika Mijič, Leon Lukić, Rok Žontar

Tretji dan

DOPOLDNE SMO BILI NA POHODU, POPOLDNE PA SMO PLEZALI

Dan se je začel kot po navadi. Razredničarka nas je prišla zbudit. Po kratkem sprehodu v okolici doma smo imeli zajtrk. Sledilo je pospravljanje sob in njihovo ocenjevanje. Učitelji so kar strogi glede tega.

Dopoldne smo se z učiteljem telovadbe odpravili na pohod do bližnje planine, oddaljene približno eno uro hoda od doma na nadmorski višini 900 metrov. Na poti smo srečali veliko spuščenih vaških psov in povoženih močeradov. Ko sem prispeli na planino, je bila tako gosta megla, da nismo imeli nikakršnega razgleda. Po dobrih dveh urah smo se vrnili v dom na malico. V telovadnici je sledila igra s cirkuškimi pripomočki in žogami.

Po kosilu smo se dobili v športni dvorani, ki je opremljena s plezalno steno. Učitelj nam je uvodoma razložil pravila. Pokazal nam je nekaj razgibalnih in drugih vaj, da smo se ogreli in razgibali. Najprej smo plezali na dve nižji plezalni steni. Vsem je šlo kar dobro. Nato je sledil pravi preizkus poguma in znanja. Vse učence je varoval učitelj telovadbe. Nekaterim učencem je uspelo priplezati na vrh desetmetrske stene, nekateri pa so preplezali le do polovice, a so bili ravno tako junaki.

Po večerji smo imeli športne igre med razredi; skupaj z našo šolo so v domu tudi sedmošolci z OŠ Puconci. V igri med dvema oglnjema smo bili najboljši. Itak.

Miha Kodrič, Nik Košir, Eva Reven, Manca Novljan

Četrti dan

POZNAVANJE VRSTE DREVES, VEZANJE VOZLOV IN PLES

Ostali sva sami, z učiteljico namreč. Učenci so se umaknili po sobah in se pripravljajo na zadnjo točko večera. Vsaka šola mora pripraviti dve ali tri točke: ples, petje, skeč ipd. Zadevo so vzeli resno, tako da zdaj nimam nikogar, ki bi mi pisal dnevnik.

Dopoldne so spoznavali gozd na Pohorju. Deževalo je, a to ni motilo ne učencev ne učiteljice, da jih ne bi peljala v bližnji gozd in ugotavljali vrste dreves po lubju in vejicah oziroma iglicah. Po malici so spoznavali razliko med umetnim in naravnim ekosistemom.

Popoldne pa je žal zaradi dežja odpadlo kurjenje ognja, zato smo v učilnici spoznavali vozle. Skavti in gasilci so nekaj vozlov že poznali, vsi pa so se jih nekaj morali naučiti, ker je bilo tekmovanje skupin iz poznavanja vozlov.

Zvečer so naši učenci dobro zastopali našo šolo. Pripravili so tri točke: prva je bila igrica, druga je bila glasbena, tretja pa plesna točka. Program je povezoval Žiga. Na koncu sta imeli obe šoli ples.

Peti dan

ORIENTACIJSKI TEK

Pred zajtrkom in po njem smo pospravili sobe in spakirali torbe. V učilnici nas je učitelj seznanil s tem, kako se orientiramo v prostoru in v naravi, kako beremo karte ipd. Razdelili smo se po skupinah in po malici odšli na teren. Zaradi megle in slabega vremena smo imeli orientacijski tek le po bližnji okolici doma. Morali smo poiskati devet kontrolnih točk in odgovoriti na zastavljene naloge. Vse skupine niso našle kontrolnih točk. Zmagala je skupina, v kateri so bile: Sara Avdić, Neža Jesenovec, Nika Mijič, Lisa Zhang in Dajana Vučenović. Čestitke, dekleta!