Aktualne novice

maj 14 2018

Učenci 8. a in 8. b so bili v šoli v naravi v CŠOD Cerkno

Ponedeljek, 14. 5. 2018

Naš dan se je začel že zgodaj zjutraj s pakiranjem še zadnjih stvari s seznama za v šolo v naravi. Ob 8:30 smo začeli našo pot na Cerkljansko, ki je bila vse prej kot ravna, zato je vožnja nekaterim predstavljala velik izziv. Ker je bila vožnja krajša kot po navadi, smo zelo hitro prispeli na cilj.

Najprej smo spoznali pravila doma, nato pa smo se namestili v sobe. Ker smo vsi sladkosnedi, nam je bilo zelo težko pustiti vse sladkarije v jedilnici, a na srečo smo imeli kmalu kosilo. Po kosilu smo se razdelili v 10 skupin, v katerih smo nadaljevali naš dan. Lihe skupine so najprej imele fotolov, sode pa smo si ogledale Cerkno. Po malici smo se še zamenjale. Okoli 6. ure smo imeli večerjo, uro kasneje pa smo se odpravili na pohod z lučkami. Vrnili smo se ob 9. uri in se začeli pripravljati na spanje.

Moram reči, da smo že po prvem dnevu dobro spoznali prej neznano Cerkno.

Anika Kržišnik in soba Ta laparjeu

Torek, 15. 5. 2018

Prva noč v domu CŠOD Cerkno je hitro minila, po reakcijah pri bujenju, prehitro. Ni kaj, naučili smo se, da je res potrebno zaspati takoj, ko ugasnejo luči, ker ko se prižgejo … Na dan, ko je praznovala Zofka, smo imeli z vremenom kar srečo. Zalivalo nas je vso noč in v zgodnjem jutru, ko je bil čas za pohod do Bolnice Franje, pa je bilo prijetno.

Bolnica Franja – nekateri smo tam že bili, drugi še nikoli. Zgodba trpečih ljudi, ki so se tam zdravili in zdravnikov, ki so skrbeli zanje, še živijo. Soteska, v kateri je bolnišnica, je stisnjena v sotesko ob reki, ki je prinašala svež zrak in blažila ječanje ranjencev. Pot do tja je bila dolga, a ob misli na vse, ki so se tam zdravili in tiste, ki so ranjence prenašali po reki navzgor, bi bilo naše tarnanje ob kašnem žulju ali malce utrujenih nogah prav nespodobno. Izvedeli in videli smo veliko, to je bil pogled v čase, ki so za nami in za katere upamo, da se nikoli več ne ponovijo.

Popoldne je bilo obarvano športno in prineslo je izziv, ki so ga naslovili Kroglica, kam bežiš? Ob domu je veliko prostora za odbojko, nogomet, fitnes in vse to smo počeli zvečer. Zbližali smo se tudi z domačini, ki so bili del naše igre in upamo, da bodo tudi nocoj. No, kdo najbolj upa, pa izveste doma:)

Imamo se lepo. Cerkno in ljudje, predvsem pa naši učitelji in kuharica v domu, nas navdušujejo.  Pred nami so novi izziv, za nami pa, vsaj upamo, vsi dežni izlivi. Se beremo …

Sreda, 16. 5. 2018

Dan smo začeli z zajtrkom. Ker smo razdeljeni v dve večji skupini, je prva skupina začela z delavnico »trajnostno v 21. stoletje« druga pa z orientacijo. Pri prvi delavnici smo razmišljali o prihodnosti in pisali našim naslednikom, ki bodo živeli čez 300 let. Pogovorili smo se o onesnaževanju in o tem, kaj lahko mi sami naredimo za svet. V pismu smo opisali današnji svet, kako si mi predstavljamo prihodnost, kaj smo storili dobrega in kaj slabega za naravo. Pri orientaciji pa smo iskali točke, ki so bile označene na zemljevidu. Neverjetno zabavno je bilo hoditi po mestu, ki smo ga po dveh dneh že kar dobro poznali, in iskati skrite točke. Tokrat nam je uspelo odkriti vsak kotiček v mestu, vsak grm in vsako drevo, saj so bili lampijončki, ki smo jih iskali, zelo dobro skriti. Po kosilu smo dejavnosti zopet nadaljevali po skupinah. Mi smo začeli s plezanjem, medtem ko so se ostali učili prve pomoči. Po malici smo šli, kot je običajno v Cerknem, v klanec. Ob poti smo se zabavali s fitnesom v naravi in sproti pobirali klope. Kot smo jih pridno nabirali med potjo, smo jih zavzeto pulili s svojih nog po povratku v dom. Prepričani smo, da je v Cerknem več klopov kot ljudi, čeprav smo mi precejšnje število malih živalic spravili na drugi svet. Večer so nam popestrili cerkljanski laufarji. Šli smo si pogledat laufarske maske, ki so zares zanimive. Dan smo zaključili z odbojko, športom številka ena tega tabora.

Katja Okorn, Hana Karabegović in soba Ta star

Četrtek, 17. 5. 2018

Četrti dan smo začeli kot vsakič, z zajtrkom seveda. Potem smo bili spet razdeljeni v dve skupini, ki sta imeli ločene delavnice. Ena skupina je šla najprej v gozd zopet loviti klope. Izdelovali pa so tudi bivake, ki so jih morali zasnovati tako, da bi v njih lahko preživeli deževno noč. Druga skupina je medtem oblikovala fotozgodbo. Najprej so si izmislili zgodbo, narisali strip in se nazadnje tudi sami prelevili v like iz stripov v obliki fotografij. Seveda je sledilo spet odlično kosilo in pa nekaj prostega časa na igrišču. Nato smo se zamenjali v delavnicah iz včerajšnjega dne. Ena skupina se je učila oskrbeti rane in poškodbe, druga pa je odšla plezat. Kasneje po malici smo vsi gradili strukture iz lesenih ploščic. Da si ne bi umazali rok, nismo smeli uporabljati žebljev in lepil. Po večerji smo pred vsemi predstavili svoje fotozgodbe. Dobili smo tudi priznanja za udeležbo v šoli v naravi in pa priznanja za čistočo sob. Za konec dneva smo zunaj igrali odbojko in nogomet. Zdaj pa se pridno odpravljamo spat.